Jak wybrać biuro rachunkowe
Decydując się na korzystanie z pomocy biura rachunkowego, należy mieć absolutną pewność, iż oferowane usługi księgowe znajdują się na najwyższym poziomie. Poszukując specjalisty w Tychach należy koniecznie dokładnie przeanalizować następujące kwestie:
1. Ubezpieczenie biura rachunkowego
Każda księgowa zajmująca się prowadzeniem ksiąg podatkowych musi posiadać wykupioną polisę OC o minimalnej kwocie 5000 euro. Im wyższa jest wartość ubezpieczenia, tym większa szansa na to, iż klient otrzyma pełną rekompensatę szkody. Brak takiej polisy może skutkować poważnymi komplikacjami dla firmy w przypadku wykrycia przez organy kontrolujące jakichkolwiek nieprawidłowości w prowadzonej dokumentacji.
2. Warunki współpracy
Należy także sprawdzić jak wygląda przepływ informacji między biurem podatkowym, a klientem. Ważne jest to kiedy jego pracownicy powiadamiają firmę o konieczności dostarczenia wybranych dokumentów czy wpłacenia podanych należności. Klient powinien także dowiedzieć się czy dokumentacja będzie przekazywana tradycyjnie czy elektronicznie, a także w jakich godzinach może liczyć na wsparcie biura.
3. Kompetencje
Biuro rachunkowe powinno przedstawić certyfikaty potwierdzające kwalifikacje swoich pracowników. To dzięki nim klient może nabrać zaufania do umiejętności osób zajmujących się księgowością jego firmy. Od doświadczenia i profesjonalizmu pracującego w biurze zespołu, a także od złożoności usług uzależniona jest cena, która najczęściej ustalana jest indywidualnie.